Blog

Hvordan kan du skabe dig en fremtidsvision

pepsi vs cocacola1

 

 

Hvordan kan du skabe dig en fremtidsvision - hvis du ikke ved hvor du er nu?

Mogens Stiller Kjærsgaard har, sammen med Pter Horn, en rigtig god forklaring på hvorfor mange organisationer mister sin handlekraft.

 

 

Hvordan kan du skabe dig en fremtidsvision, - hvis du ikke ved hvor du er nu?

Mogens Stiller Kjærgaard har, sammen med Peter Horn, en rigtig god forklaring på hvorfor mange virksomheder mister sin handlekraft. Når en leders forventninger til fremtiden er væsentlig mindre end hans gjorte erfaringerne, - er dødsprocessen i fuld gang. Det har vi prøvet, - det virkede ikke sidste gang o.s.v. Når ens forventninger ikke kan overstige erfaringerne er handlekraften suget ud.

Kan man skrue ned for erfaringerne...NEJ. Man skal prøve at skabe nye forventninger. Man skal skifte rammerne ud, - man skal skifte ledende medarbejdere ud, - man skal revitalisere organisationen. Dette bør så gøres således at man tænder medarbejdernes indre drivkræfter. Tændes disse vil man straks og med fuld styrke reducere evt. forhindringer på vejen. Tænder man derimod menneskets indre frygt for fremtiden, vil man se forhindringerne komme frem i lys luge. Medarbejderen vil bruge de ydre forhindringer til at beskytte sig selv mod den indre frygt.

Den erfarne forandringskonsulent skaber en begejstring og forventning til en ny epoke, og i denne fase skabes der et ejerskab og fællesskab til den nye forandringsvision. Alle involverede bliver betragtet som vigtige medspillere, og der er en forventning til fælles fremtid.

Besidder du de kompetencer?

Abonnér på nye blogindlæg


Når du har trykket på "Tilmeld" knappen, vil du få en aktiveringsmail fra feed2email.net (desværre på engelsk), som du bare skal sende tilbage (svar/reply) og du vil fremover få de nyeste blogindlæg på mail. Hvis du har problemer kan du sende en mail til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..