
Jeg har netop haft en lidt speciel oplevelse. Jeg skulle tilmelde mig en konference på sjælland, og var lidt i tvivl om hvorvidt den var relevant for mig. Jeg meldte mig til og tog kontakt til en flink og venlig pige fra Aalborg, som bekræftede mig i konferencens relevans.
Ca. 14 dage efter modtog jeg et opkald på min mobilsvarer;
”Goddag Mogens, jeg ringer fra XXX og jeg kan se at du gerne vil deltage på XX konferencen. Du skal vide at jeg nu har brugt rigtig meget tid på at sende dig en bekræftelse på mail, og det er skide hammerne irriterende at din mail ikke fungere. Det må du få bragt i orden.”
Jeg var helt paf, - og tænkte at det var da en lidt negativ melding.
Jeg sendte efterfølgende personen en mail, og kunne konstatere at min mail ikke fejlede noget. I min tilmelding havde der indsneget sig en fejl, så der manglede et e i mit navn. Det fortalte jeg så personen, og det er svært at vide hvordan denne fejl er opstået. På den næste mail stod der; Det er en forkert besked din mail giver ved fejl, og jeg fastholder at du har spildt min tid og du er inkompetent, og du kalder dig konsulent. Jeg har forkortet mailen, men sidder da med en mærkelig følelse i maven. Hvad er det for nogle organisationer der kan have sådanne mennesker, med så lille et menneskeligt overskud til at være ansigtet udadtil? Hvad er det der sker når meget veluddannede mennesker behandler sine kunder sådan? Har du råd til at have sådanne mennesker til at være i kontakt med dine kunder?
Har du prøvet at ringe eller kontakte din egen organisation? Kunne du tænke dig at vide hvordan dine kunder oplever din organisation?